Міфи

Вартість електромобіля настільки висока, що не компенсується економією на паливі
За останні 3 роки ціни на акумулятори для електромобілів знизились у 4 рази, що, безумовно, зменшило вартість і самих автівок. Продемонструємо економію на прикладі найбільш популярного у світі електрокара Nissan Leaf та автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ) того ж класу і параметрів. Якщо порівняти вартість самих авто, їх експлуатації, витрат на паливо і ТО протягом перших 5 років, то дані витрати рівнозначні вартості електромобіля. При цих розрахунках показовою є середня вартість проїзду на електромобілі в Україні – 30-40 грн за 100 км пробігу, що дорівнює вартості проїзду в громадському транспорті. Якщо основні переїзди на електромобілі в межах 50 км, то машина окупиться за 2-3 роки.
Електромобілем далеко не заїдеш
Дехто з автовласників вважає, що електромобілі непридатні для довгих поїздок, адже потребують частої підзарядки. Сьогодні зарядна інфраструктура розвивається динамічними темпами: кількість зарядних станцій в Україні перевищила 1000, а в Києві – 160, з них 10 швидкісних, які заряджають батарею до 80% за 20 хвилин. Карта зарядних станцiй
Електромобілі незручно заряджати
За даними інформаційно-аналітичної групи «Автоконсалтинг» середній добовий пробіг киянина не перевищує 60-80 км за день. Тому 130-150 км ходу, які дає заряджена батарея, вистачає більшості водіїв на добу до нічної зарядки від звичайної розетки – цілком прийнятний варіант у використанні електромобіля в режимі «на роботу – додому». Тож необхідність у підзарядці виникає лише при міжміських переїздах. І це не проблема.
Електромобілі довго заряджаються
Швидкісні зарядні станції дозволяють зарядити акумулятор електрокара до 50% лише за 15 хвилин, а до 80% – приблизно за півгодини. Лише в Києві встановлено 10 швидкісних зарядних станцій, і ця інфраструктура активно розвивається й далі.
Електромобілі не підходять для української зими
Для початку цікавий факт: електромобілі мають величезну популярність у Норвегії, яка є зовсім не теплою країною. Хоча не можна сказати, що холод ніяк не впливає на експлуатацію електромобіля. Через те що певна частина енергії акумулятора витрачається на обігрів салону, взимку дальність їзди може зменшитися. З досвіду використання електрокарів в службі «Оксі Таксі», при кожному градусі морозу ємність батареї падає на 1%. Тобто при температурі -20 °C (що трапляється вкрай рідко в Україні) дистанція пробігу падає приблизно на 20%. Цього запасу ходу вистачає для середнього добового пробігу більшості водіїв.
Ємність батареї значно падає при експлуатації
Падіння ємності батареї за 5 років або 100 тис. км пробігу становить близько 15%. Важливим позитивним моментом є гарантія на батарею заводу-виробника. Наприклад, на батарею Nissan Leaf гарантія діє на 4 000 циклів – це орієнтовно 5-8 років або 250 тис. км пробігу. Крім того, насправді автомобіль сигналізує про несправність батареї ще тоді, коли з ладу виходить лише один її елемент. І не обов’язково викидати батарею та ставити нову – достатньо перекомплектувати її елементи або ж замінити лише той, що дає збій у роботі.
Виробництво електроенергії для електромобіля забруднює атмосферу більше, ніж звичні автомобілі
Все залежить від структури енергетики в країні. Якщо більшість струму виробляється з вугілля, то екологічність справді під сумнівом. В Україні 40% електроенергії виробляється на атомних АЕС, частина – в секторі відновлюваної енергетики, тому в нашій країні електромобілі є екологічним видом транспорту.
Екологічний ефект від електромобілів дуже незначний
Сьогодні автомобільний транспорт один із найбільш агресивних до довкілля. З 1970 року викиди від транспорту у світі зросли вдвічі і зараз становлять близько 7 гігатон СО2, тобто приблизно 23% загальних викидів СО2 в атмосферу. З них 70% припадає на дорожній транспорт, а в Україні всі 89%. На вулицях міст таксі становлять лише 2% від загальної кількості транспорту, але через інтенсивність поїздок вони відповідальні за 20% забруднення. Саме тому багато столиць країн ЄС прийняли рішення, що до 2020 року міські таксі повинні бути лише електричними. За прогнозами спеціалістів ця ініціатива зменшить рівень викидів на 30% – красномовна цифра, чи не так?
Електромобілів в Україні немає
Станом на квітень 2017 року в Україні зареєстровано близько 3 500 екологічно чистих автомобілів, що в чотири рази більше, ніж минулого року. Темпи росту в Україні – 300% – 400% на рік, що є найбільшим показником у світі.
Державі від електромобіля ніякої користі
Про екологічний ефект сказано немало – див. міф №7 і міф №8. Крім екологічного ефекту, держава завдяки електромобілям може зменшувати використання бензину. В Україні паливо переважно є імпортним, тож скорочення його ввезення з-за кордону позитивно позначиться на стабільності національної валюти. Ще один бонус – ринок електромобілів дає поштовх до розвитку інших інноваційних галузей. Крім того збільшення кількості приватних електромобілів, що переважно будуть заряджатися у нічний час, дозволить у перспективі збалансувати українські енергомережі, що мають значну частину енергогенеруючих потужностей атомної та гідроенергетики.